Jag har tänkt på detta länge..

..Jag har tänkt länge på att skaffa den här bloggen.


Jag tycker att hela världen borde få veta hur det är att ha en mamma/familjemedlem som har en ätstörning.
Min mamma har anorexia, hon är ung och har redan gått igenom så mycket!
De flesta människor inser inte hur det är.
När man får se sin mamma tyna bort och väga mindre än en själv.
Hur det är att vara den ända som förstår av sina syskon, den som ska vara en förebild för de mindre.
Och att känna sig så hjälplös som man faktiskt känner sig.
Jag kunde inte hjälpa min mamma, det fanns inget jag kunde göra för att få henne äta och må bra, jag kunde inte ens få henne sluta gråta.
Inte heller kan jag skydda henne från allt som kan skada henne och få henne sjuk igen.

Jag misslyckades när jag ville skydda henne.
Hon är inte stor, hon är liten och absolut inte överviktig.
Men personen hon ser i spegeln är en överviktig person som ser hemsk ut.
Men ni ska veta hur vacker hon är och hur mycket jag älskar henne!
Hon har just blivit sjuk igen, tack vare vad folk "råkat" säga åt henne och jag kan ingenting göra.
Allt jag kan göra är att försöka att inte tänka på det.
Men hur ska jag kunna inte göra det?!
Hon är kvinnan som födde mig, hon är den jag ser upp till och som jag inte skulle överleva utan.



?- Min mamma blev sjuk vid tio års ålder
1997 - Året jag föddes
..
..
..

2008- Min mamma åker på behandlings hem
Efter jul - Kommer hon hem och är frisk igen (Men man blir aldrig riktigt kvitt en ät störning, om den en gång kommer den fram så finns den alltid där)
Sommaren 2009- Då jag tror att det började om

+Jag tror min mamma blev sjuk 1991..





Do never forget who you are!
//AnorexiaBarnet


Kommentera här!♥
Postat av: Anonym

Tycker du gör fel i att ha en blogg som handlar om din mammas sjukdom. jag har anorexia, jag skulle inte viljja att någon skriver om min på en blogg om det förutom jag själv. även om du är hennes dotter så tänk på vad det kan göra med hennes sjukdom när du blottar hennes liv på internet

2009-10-30 @ 16:49:59

Lätta på hjärtat här♥:

Skriv gärna namn också♥:
V.I.P?♥

E-postadress: (Bara jag kommer se den♥)

URL/Bloggadress till din blogg!♥:

Lätta På Hjärtat Här♥:

Trackback
RSS 2.0