Dikter som ...

..Jag skrev för länge sedan.


Kolla upp mot himlen så ser du en flicka
En flicka med rödrosiga kinder och tovigt hår
( Okej du hade fått se den flickan om du kollat upp igår )



Kolla ned på marken så ser du en flicka
EN flicka utan framtid,glädje eller hopp
( Jag sa ju att du skulle kolla opp' )



Flickan igår visste att hon ville bli en Ballerina, flickan idag vet ingenting..

                                                                                                                                     

I wan't to kill my self
But I don't want to die
Does tha make any sense?
                                                                                                                                          

¤



~ Sagt är sagt
Du kan aldrig ta tillbaka de orden
Och sedan stoppa undan och gömma dem igen....
~




Du VAR min vingklippta glittrande ängel, ända till du tog av dig masken och visade allmänheten vem du egentligen är..

                                                                                                                                       

Mitt liv består av Fejkat patetiska samtal
Jag lever inuti ett Fejkat å tomt skal
Maten rinner liksom igenom hela min Stora, patetiska kropp
Och för er ser jag ut som ett snuskigt å trångt avlopp
Orden ni säger rinner genom mitt inre
Och för varje positiv kommentar så känner jag mig bara mindre
Jag önskar att jag bara vågat
Vågat gå fram till dig och bara frågat
Om du nu tycker att jag är så patetisk och hemsk,varför inte bara göra slut på ditt lidande och lämna mig?

                                                                                                                                            

I ett klass rum av vänner
Ingen ser ingen hör
Ingen av dem förstår hur jag egentligen känner
Mina ögon är torra och mina läppar de ler
Inuti mig finns ett monster som snart bryter ut
Mitt hjärta kanske är helt, men känslan av att ingen vill
Kolla hit, kolla in förstå varför mina tårar aldrig tycks ta slut
Jag hänger i snöret, du håller i saxen ett litet klipp och du är av med mig för evigt
Snälla slå mig så att jag kan få gråta
Mörkret skrämmer mig inte längre, ljuset är min nya demon (äter upp mig inifrån)
Varför ni fortfarande vill ha mig är en stor gåta
Snälla låt mig vara, lämna mig i skuggorna där jag hör hemma och känner mig trygg

                                                                                                                                                

Mina tankar inte kommer längre än till väggen
Jag är den ända som kan höra mina hjärta
Alla kan se in men jag inte kan se ut
Jag förstår inte min egna smärta
Även när dagen gryr så ser jag bara svart
Jag får syre men kan nästan ändå inte andas
Och vart jag än går så kommer jag ingen vart
Jag har ingen tid varken timme,minut eller sekund 

                                                                                                                                                  

Väggarna kryper närmare,Mörkret kramar mig hårt i sin famn
Tystnaden kysser min kind, Och djävulen sträcker mig sin hand
Tårarna syns vara oändliga, och kroppen orkar snart inget mer

Mörkt

                                                                                                                                                   

Du fick mig att fatta att ännu är inte allt borta
Du gav mig hopp,om du kämpar nu så kommer snart ljuset
Du fick mig att må bra, trots hur du själv mår

Jag har bara gett dig besvär älskling..

När allting var svart, så lyste du upp vägen för mig
I alla svåra stunder satt du brevid mig och bara satt där
Och nu har du lärt mig vad livet innebär
Även om du ger och inte får något tillbaka, så måste du veta att du är ljuset i mörkret för mej..! <'3 

                                                                                                                                                  





Kommentera här!♥
Postat av: Beatrice

Jag hoppas du fortsätter skriva dikter för dom här var så himla bra skrivna!! <3



Tycker det är starkt av dig att skriva i bloggen och jag hoppas att du inte bryr dig om dom dumma kommentarerna som inte fattar någonting!



Big cred till dig som gör detta problem synligt för alla andra ! <3

2009-10-31 @ 15:14:07
Postat av: NOESCAPE

Bra citat du har i headern, den där mini texten ..

2009-10-31 @ 16:44:01
URL: http://noescape.blogg.se/
Postat av: Lisa

Starkt av dig att skriva om din mammas sjukdom. Hoppas att hon i framtiden blir bättre så du slipper oroa dig hela tiden. Det är något väldigt tungt du bär på dina axlar hela tiden...

Hoppas du fortsätter finna styrka bland allt som är jobbigt.



Kram!

2009-10-31 @ 17:38:57
URL: http://thecharmedone.blogg.se/
Postat av: Carro

svar:Godmorgon :)

2009-11-01 @ 11:45:39
URL: http://carolineamandaanette.blogg.se/

Lätta på hjärtat här♥:

Skriv gärna namn också♥:
V.I.P?♥

E-postadress: (Bara jag kommer se den♥)

URL/Bloggadress till din blogg!♥:

Lätta På Hjärtat Här♥:

Trackback
RSS 2.0